Author ORCID Identifier
Sean Rehaag: 0000-0002-4432-9217
Document Type
Article
Publication Date
2022
Source Publication
Canadian Legal Education Annual Review, 2022 9, 2022 CanLIIDocs 4110, , retrieved on 2025-04-22
Abstract
This reflective article explores opportunities for integrating online research experiments into large law school courses. It does so by drawing on the experience of the authors with an online research experiment involving simulated refugee adjudication undertaken with the full cohort of 1L students in a Canadian faculty of law. The article describes the context for the research, sets out the lessons that the authors learned about conducting experimental research, and describes the positive feedback provided by student participants. The article concludes with a recommendation by the authors that other legal scholars consider integrating research experiments into law school courses, both for research and pedagogical purposes.
French Abstract
Cet article explore les possibilites d’integrer des experiences de recherche dans les cours de droit. Pour ce faire, il s’appuie sur l’experience des auteures dans le cadre d’une recherche impliquant une simulation de de´termination du statut de re´fugie´ entreprise avec la cohorte complete d’etudiantes de premiere annee dans une faculte de droit canadienne. L’article decrit le contexte de la recherche, expose les lec¸ ons que les auteurs ont apprises sur la conduite de recherches experimentales, et partage les commentaires positifs fournis par les etudiantes. Pour terminer, les auteures recommandent a d’autres professeures de droit d’envisager integrer des experiences de recherche dans leurs cours de droit, a la fois a des fins de recherche et pedagogiques.
Repository Citation
Evans Cameron, Hilary and Rehaag, Sean, "Making Space for Online Research Experiments in Law School Courses" (2022). Articles & Book Chapters. 3182.
https://digitalcommons.osgoode.yorku.ca/scholarly_works/3182