Author ORCID Identifier
Stephanie Ben-Ishai - 0000-0001-6587-8971
Document Type
Article
Publication Date
2022
Source Publication
Dalhousie Law Journal, vol. 45, no. 2, Fall 2022, pp. 591-614.
Abstract
The targeted and strategic use of asynchronous learning materials can free up important space for classroom teaching, and can unlock the spirit of experimentation, innovation, and engagement that animates in-person learning. This article sets out five principles that should guide future efforts to integrate asynchronous modules into legal education. Modules should be designed to supplement, not substitute, the live classroom; they should deliver content but also stimulate reflection, critique, and contextualization; they should be varied with respect to their subject matter; theoretical underpinnings, and pedagogical approach; professors should be able to easily customize their selections; and they should encourage collaboration and community building. A platform designed with these principles in mind has the potential to facilitate a much-needed revitalized experience of the live law classroom.
French Abstract
L'utilisation ciblee et strategique de materiel d'apprentissage asynchrone peut liberer un espace important pour l'enseignement en classe, et peut liberer l'esprit d'experimentation, d'innovation et d'engagement qui anime l'apprentissage en personne. Le present article enonce cinq principes qui devraient guider les efforts futurs visant a integrer des modules asynchrones dans l'enseignement du droit. Les modules doivent ttre congus pour completer, et non remplacer; la salle de classe en direct; ils doivent fournir du contenu mais aussi stimuler la reflexion, la critique et la mise en contexte; ils doivent ttre varies en ce qui concerne leur sujet, leurs fondements theoriques et leur approche pedagogique; les professeurs doivent pouvoir facilement personnaliserleurs selections; et ils doivent encourager la collaboration et la creation de communautes. Une plateforme conque avec ces principes e l'esprit a le potentiel de faciliter une experience revitalisee bien necessaire de la classe de droit en direct
Repository Citation
Sandomierski, David and Ben-Ishai, Stephanie, "Modular Legal Learning: Revitalizing the Law Classroom" (2022). Articles & Book Chapters. 3123.
https://digitalcommons.osgoode.yorku.ca/scholarly_works/3123