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Journal of Law and Social Policy

Document Type

Article

English Abstract

In this reflective essay, an Osgoode Hall Law School professor and former Academic Director at Parkdale Community Legal Services attempts to model the sort of critical self-reflection expected of law students enrolled in the Intensive Program in Poverty Law at PCLS. The essay does so by drawing lessons from a brief interaction that the author observed in the streets of the community served by PCLS and from the author’s responses to that interaction. The essay aims to highlight the value of reflection in experiential education pedagogies, in community lawyering practices, and in learning about law in context.

French Abstract

Dans cet essai réflexif, un professeur de l’école de droit Osgoode Hall et ancien directeur universitaire de la clinique Parkdale Community Legal Services (PCLS) tente de montrer l’exemple du type de réflexion autocritique à laquelle on s’attend des étudiantes et étudiants inscrits au Programme intensif en droit de la pauvreté de la clinique. Il le fait en tirant des leçons d’une brève interaction qu’il a observée dans les rues de la communauté desservie par la clinique et de sa réaction à cette interaction. L’essai vise à souligner l’importance de la réflexion dans la pédagogie de l’éducation par l’expérience, dans l’exercice du droit au service de la communauté et dans l’apprentissage du droit dans son contexte.

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