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Journal of Law and Social Policy

Publication Date

1-1-2014

Keywords

Law--Study and teaching (Clinical education); Practice of law--Study and teaching (Higher); Stress management--Study and teaching (Higher); Ontario

Document Type

Article

English Abstract

The purpose of this paper is to examine the importance of self-care and stress management in the legal profession, specifically within the context of clinical legal education. Studies have shown that the legal profession exhibits one of the highest rates of mental health and addiction issues. In proactively addressing the importance of self-care and stress management amongst students, clinical legal educational programs can become a part of the solution. Using the student experience at Parkdale Community Legal Services, and drawing from other student legal clinics across Canada and the United States, several recommendations around self-care and stress management training in clinical legal education will be offered.

French Abstract

L’objet de cet article est d’examiner l’importance de maitriser son stress et de prendre soin de soi dans la profession juridique, plus spécifiquement dans le contexte de l’apprentissage juridique en clinique. Des études ont démontré que la profession juridique a un des plus hauts taux de personnes souffrant de maladies mentales et de dépendances. Être proactif et souligner l’importance de prendre soin de soi et gérer son stress auprès des étudiants participant à un programme clinique peut être une partie de la solution. En utilisant l’expérience des étudiants de la « Parkdale Community Legal Services » et dressant le portrait d’autres cliniques étudiantes du Canada et des États-Unis, plusieurs recommandations peuvent être faites à propos de l’importance des formations sur le souci de son bien-être et la gestion du stress dans le contexte de cliniques étudiantes.

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