Keywords
Civil procedure--Study and teaching (Higher)
Document Type
Special Issue Article
Abstract
This article asks whether the way in which procedure is taught has an impact on the extent and accomplishments of a scholarly community of proceduralists. Not surprisingly, we find a strong correlation between the placement of procedure as a required course in an academic context and the resulting body of scholars and scholarship. Those countries in which more civil procedure is taught as part of a university degree—and in which procedure is recognized as a legitimate academic subject—have larger scholarly communities, a larger and broader corpus of works analyzing procedural issues, and a richer web of institutional support systems that inspire, fund, and shape the study of public justice.
French Abstract
La manière dont on enseigne la procédure a-t-elle une incidence sur l’importance et les réalisations des spécialistes universitaires de la procédure? Nous ne sommes pas surpris de déceler une forte corrélation entre le statut de cours universitaire obligatoire accordé à la procédure et l’importance de la collectivité de spécialistes et de chercheurs qu’il suscite. Les pays où l’on enseigne la procédure civile dans le cadre des études juridiques universitaires – et où la procédure possède un statut de discipline légitime – connaissent une plus forte collectivité de chercheurs, des travaux plus abondants et plus variés analysant les questions de procédure, ainsi qu’un plus riche réseau de soutien institutionnel capable d’inspirer, de financer et de façonner l’étude de la justice publique.
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Citation Information
Thornburg, Beth; Knutsen, Erik S.; Crifò, Carla; and Cameron, Camille.
"A Community of Procedure Scholars: Teaching Procedure and the Legal Academy."
Osgoode Hall Law Journal
51.1 (2013)
: 93-154.
DOI: https://doi.org/10.60082/2817-5069.2606
https://digitalcommons.osgoode.yorku.ca/ohlj/vol51/iss1/4