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Keywords

Parkdale Community Legal Services; Osgoode Hall Law School; Law--Study and teaching (Clinical education); Legal aid; Toronto (Ont.)

Document Type

Article

Abstract

Parkdale Community Legal Services has been the site of initiatives, challenges, and historic accomplishments in the areas of community-based poverty law, community organizing and law reform, and clinical legal education. In this article, the author takes the occasion of the clinic's twenty-fifth anniversary to consider some of the events and issues that shaped Parkdale's history. Drawing on a range of sources, including evaluations and reports, student writing, and scholarly publications, the author examines the issues and debates that PCLS has sparked at Osgoode Hall Law School, and some of the ground it has broken more generally in its work. The history of Parkdale Community Legal Services is analyzed in relation to four areas: a) the place of clinical education in a law school; b) the place of legal education in a community legal clinic; c) the reconceptualization of clinical legal education in a poverty-law-clinic context; and d) the contribution of Pas to poverty law theory, practice, and law reform.

French Abstract

Parkdale Community Legal Services a été le théâtre d'initiatives, de défis et d'accomplissements historiques dans les domaines suivants: le droit de la pauvreté sur le plan communautaire, l'organisation et la réforme du droit au sein de la communauté ainsi que l'éducation relative au travail dans une clinique juridique. Dans cet article, l'auteur profite du vingt-cinquième anniversaire de la clinique pur souligner événements qui ont façonné l'histoire de Parkdale. À partir d'un large éventail de sources, dont des évaluations et des rapports, des travaux d'étudiants et des publications académiques, l'auteur passe en revue les questions et les débats que Parkdale Community Legal Services a soulevés à Osgoode Hall Law School ainsi que les terrains inconnus qu'il a explorés. L'histoire de PCLS est analysée sous quatre angles: a) la place de l'éducation relative au travail dans une clinique juridique dans une faculté de droit; b) la place de l'éducation juridique dans un clinique juridique communautaire; c) la reconceptualisation de l'éducation relative au travail dans une clinique juridique dans le contexte d'une clinique oeuvrant dans un milieu défavorisé; et d) la contribution du PCLS à la théorie, la pratique et la réforme du droit de la pauvreté.

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