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Journal of Law and Social Policy

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Article

English Abstract

This paper builds on the experiences of the first author in doing research on the overrepresentation of First Nations children in child welfare systems in Canada. Six lessons are presented: (1) overrepresentation is an inherently quantitative construct; (2) overrepresentation is an inherently comparative construct; (3) a focus on overrepresentation draws attention to the needs of specific groups, but may obscure the need for broader systemic reform; (4) available data relies on, but incompletely represents, decision-maker perspectives; (5) available data emphasizes point-in-time decisions; and (6) ambiguity in data must be very clearly acknowledged. Building on discussion of these lessons, we explore implications for future research directions and highlight considerations for child welfare policy and practice.

French Abstract

Cet article s'appuie sur les expériences du premier auteur dans la recherche sur la surreprésentation des enfants des Premières Nations dans les systèmes de protection de l'enfance au Canada. Six leçons sont présentées: (1) la surreprésentation est une construction intrinsèquement quantitative; (2) la surreprésentation est une construction intrinsèquement comparative; (3) l'accent mis sur la surreprésentation attire l'attention sur les besoins de groupes spécifiques, mais peut masquer le besoin d'une réforme systémique plus large; (4) les données disponibles reposent sur les perspectives des décideurs, mais ne les représentent pas complètement; (5) les données disponibles mettent l'accent sur les décisions ponctuelles; et (6) l'ambiguïté des données doit être très clairement reconnue. En nous appuyant sur la discussion de ces leçons, nous explorons les implications pour les futures directions de recherche et mettons en évidence les considérations relatives à la politique et à la pratique en matière de protection de l'enfance.

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